مرکز پخش رب گوجه صنعتی با کیفیت بالا

رب ها یکی از چاشنی های مهم هستند که در غذای اکثرا ایرانی ها استفاده می‌شوند. می توان انواع رب را از میوه های مختلف مانند آلو، سیب، زرشک، نارنج، لیمو تهیه کرد. اما رایج ترین نوع آن، رب گوجه فرنگی هست که به وفور در درست کردن غذاها استفاده می شود. رب گوجه فرنگی به صورت سنتی و صنعتی تولید می‌شود. کیفیت رب گوجه صنعتی از لحاظ رنگ، غلظت و طعم از رب خانگی بالاتر است اما برخی، رب خانگی را به علت استفاده نکردن از نگه دارنده ها ترجیح می‌دهند. برای اطمینان از کیفیت رب های صنعتی باید آن را مراکز معتبر تهیه کنیم تا از کیفیت بالای محصول اطمینان حاصل شود. این مراکز با در نظر گرفتن همه پارامترهای تاثیر گذار بر تولید محصولی بهداشتی و مرغوب سعی بر جلب رضایت مشتریان دارند.

مرکز پخش رب گوجه صنعتی با کیفیت بالا

بررسی کیفی انواع رب گوجه موجود در بازار

بررسی کیفی انواع رب گوجه موجود در بازار با توضیحاتی که گفته شد، رب را می‌توان فرآورده ای تبدیلی به حساب آورد که به عنوان طعم دهنده ای منحصر به فرد است. در روش خانگی برای تهیه آن، گوجه ها را شسته و در ظرفی خرد کرده و به آن نمک می‌زنند، سپس به مدت چند روز آن را نگهداری کرده و از صافی رد می‌کنند. بعد از این مرحله تفاله از آب گوجه جدا می شود؛ آب حاصل را حرارت می‌دهند تا به غلظت مطلوب برسد گاهی‌اوقات برای خوش رنگ تر شدن رب کف روی رب را جمع کرده و در مرحله آخر به آن اضافه می کنند، سپس آن را در ظروف مناسب پر میکنند.

برای تولید رب صنعتی گوجه فرنگی به صورت فله وارد کارخانه می شود، برای تولید محصولی خوشرنگ و مرغوب گوجه فرنگی ها باید پوست نازک و رنگی قمز و خوب داشته باشند و درصد ماده جامد آنها بالا باشد. باید از ورود گوجه های کال، لهیده و کپک زده به خط تولید جلوگیری کرد چون بار میکروبی محصول بالا می‌رود و در نهایت ربی با کیفیت پایین تولید می شود.

پس از بارگیری و توزین وارد حوض های آب مخصوص شست و شو می‌شوند. این حوض ها معمولا شیب دار هستند و شست و شوی اولیه مواد در آن صورت می‌گیرد. بعد از این مرحله از دوش های آب برای تمیز کردن نهایی استفاده می‌شود و گوجه ها وارد مرحله سورتینگ می‌شوند. در مرحله سورتینگ گوجه های کال، له‌ شده و نامناسب برای رب جدا سازی شده و وارد خردکن می‌گردند.

مواد اولیه پس از مرحله خردکن وارد مرحله ای به نام پری هیتر می‌شود و در آنجا یک حرارت اولیه به آنها می‌دهند تا جداسازی تفاله راحت تر شود در این مرحله چون حرارت دهی انجام شده، هم بار میکروبی محصول کمتر شده و هم چون آنزیم پکتیناز از بین می‌رود رب گوجه، غلظت بهتری خواهد داشت. بعد از حرات دهی مخلوط به صافی ها هدایت میشود. مایع حاصل از صافی ها به دیگ های تحت خلا پمپ شده و در آنجا تغلیظ می شوند تا غلظت حداقل به 25 درصد بریکس برسد. در این مرحله رز حاصل را تا دمای 85 درجه سانتی گراد گرما می دهند تا پاستوریزه شود و نهایتا محصول بسته بندی می‌شود. بسته بندی ها معمولا در وزن های 900گرمی تا 2000 گرمی می باشد. البته برای مصارف عمومی وزن تا 5000 گرم نیز می‌تواند افزایش پیدا کند. بسته بندی می‌تواند در انواع مختلف قوطی، شیشه یا پاکت های چند لایه انعطاف پذیر صورت گیرد.

رب تولید شده باید عاری از هر گونه ماده خارجی و یا سوختگی باشد طعم رنگ و بافت مناسب از ویژگی های کیفی این محصول است. بسته بندی کامل و بدون درز محصول را از آلودگی های ثانوی حفظ می‌کند، بنابراین در هنگام خریداری حتما باید دقت شود هیچ گونه اثری از نشتی مواد داخل به خارج از بسته بندی مشاهده نشود. همچنین بر روی بسته بندی مشخصات محصول اعم از تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات، پروانه بهداشت و روش نگهداری برای ماندگاری بیشتر ذکر شود.

عوامل موثر بر قیمت رب گوجه در بازار

در تولید انواع مختلف محصولات عوامل مختلفی تاثیر گذارند که سهم هر کدام متفاوت است در فرآوری گوجه فرنگی قیمت ماده اولیه بیشترین تغییر را ایجاد می کند با طوریکه کا با افزایش یا کاهش قیمت آن هزینه تولید افزایش پیدا می‌کند. در سال های اخیر به خاطر کم آبی کیفیت گوجه های کشت شده کاهش پیدا کرده دنتیجه راندمان تولید پایین آمده است. در مرحله بعد هزینه بسته بندی اعم از قوطی های مورد استفاده، کارتن های مصرفی برای کفی و نایلون هایی که به عنوان روکش مصرفی می‌شوند مهم هستند. در نهایت حقوق و دستمزد کارگری نیز برقیمت تمام شده محصول نهایی تاثیر دارند. نوع بسته بندی تیز مهم هست رب به طور متداول در سه بسته بندی قوطی، شیشه و اسپتیک به بازار ارائَه می شود.

گاها تولید کنندگان تمایل به صادرات محصول تولیدی دارند چون سود بیشتری برای آنها دارد، بنابراین محصول تولیدی را وارد بازار کشور نمی‌کنند که همه اینها باعث افزایش قیمت می شوند.

روند صادرات رب گوجه چگونه است؟

روند صادرات رب گوجه چگونه است؟ اسپانیا، ایتالیا، آمریکا و ایران از عمده کشورهای صادرکننده رب در جهان هستند. ایران، رتبه پنجم تولید رب گوجه فرنگی در دنیا را دارد و کشوری خود کفا در این زمینه به شمار می‌آید چون علاوه بر تامین کامل مصرف داخل کشور به راحتی می‌تواند این محصول را صادر کند. هر محصولی استاندارد های صادرات خاص خود را دارد مثلا رب گوجه معمولا به صورت آسپتیک و در بسته بندی های چند لایه تحت خلا صادر می شود که در این حالت عمر نگهداری بالاتری نیز دارد. بیشتری خریداران رب گوجه کشورمان، افغانستان، عراق و دبی بوده اند.

صادرات این محصول در کشور ما تحت نظر وزات کشاورزی میباشد بنابراین بسته به شرایط تولید و نیاز در داخل، ممکن است گاهی آزاد و گاهی محدود شود. ولی در حالت کلی فرآورده ای خوب و با قابلیت ارز آوری بالا میباشد. حدود 2400 تن از محصول رب تولیدی سالانه به کشورهای مقصد صادر می‌شود.

به گفته متخصصان امر، مقطعی بودن صادرات این محصول باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده است چون نمی‌توانند برنامه ریزی خوب و بلند مدت برای محصول تولید شده داشته باشند.

راهکارهای تشخیص مرغوبیت رب گوجه

برای اینکه محصولی با کیفیت تهیه کنیم باید پارامترهای مختلفی را مد نظر قرار دهیم. بعضی از این پارامترها از راه حسی و بصری قابل تشخیص هستند اما برای برخی از آنها باید از روش های آزمایشگاهی استفاده شود. آنچه از لحاظ ظاهری وحسی قابل تشخیص هست رنگ، قوام، بو و حالت و طعم رب است. برای پی بردن به خالص یا ناخالص بودن رب آن را در سطحی صاف پهن کرده تا لایه نازکی از رب را تشکیل شود در این حالت ناخالصی هایی مانندپوسته، ذرات خارجی و هسته به راحتی قابل تشخیص است. حالت رب گوجه هنگام سرت کردن هم نشانی از کیفیت آن است؛ رب با کیفیت خوب هنگام سرخ شدن در روغن به راحتی باز و مخلوط می‌شود.

بررسی ظرف بسته بندی این محصول، عدم وجود تورم و نشتی در ان و یا عدم وجود هر گونه تغییر رنگ و کپک زدگی تا حدودی کیفیت رب را برای ما مشخص می‌کند اما در بعضی از موارد تنها این شاخص ها کفایت نمی‌کنند. متاسفانه گاهی بعضی از تقلب ها در مواد غذایی حتی از طریق روش های آزمایشگاهی نیز به سختی قابل تشخیص هستند.

در حالت کلی برخی از استانداردها که در رب مرغوب باید رعایت شوند عبارتند از:

  1. طبق استاندارد کشور ما حداقل باید 90 درصد قوطی رب، پر باشد و کمتر از این مقدار قابل قبول نیست.
  2. حداقل ماده جامد باید در رب های رقیق 18 درجه بریکس و در رب های معمولی 25 درجه بریکس باشد.
  3. استاندارد مقدار نمک مورد استفاده حداکثر 2 درصد میباشد.
  4. حداکثر مقدار خاکستر غیر محلول هم 0/3 درصد است.

گفته می شود گاهی اوقات برای غلیظ شدن رب گوجه به آن کدوی له شده، سیب زمینی یا نشاسته اضافه می‌کنند. البته رب باید غلظت معقولی داشته باشد و غلیظ بودن بیش از حد آن نیز مطلوب نیست. برای تشخیص تقلب در غلظت آزمون نشاسته هم انجام می‌شود که باید منفی باشد. بار میکروبی رب نیز در آزمایشگاه اندازه گیری می‌شود.

عده ای از افراد سودجو از رنگ های غیر مجاز برای فریب خریداران استفاده می‌کنند. رنگ رب باید طبیعی باشد و اگر متوجه شدید این رنگ بیش از حد قرمز است یا غیر طبیعی به نظر می‌رسد می‌توان به وجود رنگ های خوراکی در آن شک کرد.

همچنین گاهی برای افزایش ماندگاری، مقدار غیر مجاز بنزوات سدیم به محصول اضافه می‌شود که تاثیرنامطلوب بر بدن دارد. بنز ات سدیم از کپک زدن رب جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر رب شما کپک بزند زیاد هم ناراحت نباشید چون نشان دهنده این هست که در آن مقدار غیر مجاز بنزوات استفاده نشده است. در حالت کلی باید برای تشخیص مرغوبیت رب خریداری شده دقت زیادی کرد تا بتوان به راحتی تقلبات را تشخیص داد و بااطمینان خاطر خرید انجام داد.

عرضه بی واسطه رب گوجه صنعتی با نازلترین قیمت

عرضه بی واسطه رب گوجه صنعتی با نازلترین قیمت با توجه به بالا رفتن قیمت محصولات غذایی و تورم بیش از حد در این حیطه، باید دقت نظر داشت که محصولی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت تهیه کنیم. قیمت رب گوجه فرنگی از سال گذشته تا کنون مانند سایر مواد غذایی تافزایش شدید پیدا کرده است و همه این مسائل باعث کوچکتر شدن سفره خانواده ها شده است. هر چند رب گوجه عنصر اصلی برای تغذیه به حساب نمی‌آید اما وجود آن باعث دلپذیر تر شدن غذا های طبخ شده میشود. اکثر ما هنگام خرید به دنبال محصولی با کیفیت و قیمت مناسب هستیم؛ بهترین راه به این منظور خرید بی واسطه است

همیشه ورود واسطه در خرید و فروش باعث بالا قیمت می‌شود پس تا جایی که امکآن دارد بهتر است به صورت مستقیم خرید نماییم، چون در این حالت هم بدون هیچ واسطه ای با تولید کننده در ارتباطیم و هر گونه مشکل درتولید و خرید و فروش قابل انعکاس است و از طرف دیگر قیمت خرید بسیار نازل تر خواهد بود. پس با شناسایی این مراکز می‌توان کمک خوبی به اقتصاد حاکم بر خانواده داشت.

مرکز خرید رب گوجه صنعتی از بهترین فروشگاه

با توجه به اینکه رب گوجه فرنگی چاشنی رایج غذاهای ایرانی میباشد و مصرف آن در غذاهای ایرانی بسیار است باید دقت شود که این فرآورده را از مراکز معتبر و بهترین فروشگاه ها تهیه کرد. خریداری این محصول به صورت فله ای می‌تواند عواقب متعددی داشته باشد. گاها خریدار با توجه به قیمت پایین رب های فله ای که به وسیله فروشندگان سیار پخش می‌شود تمایل به تهیه از این منابع دارند اما در صورت بروز مشکل یا اثبات تقلب هیچ آدرس و راهی برای پیگیری ندارند. از طرف دیگر فروشگاه های معتبر برای تضمین و بالا بردن اعتبار خود تلاش می کنند بهترین محصول را به فروش برسانند و در صورت بروز مشکل به راحتی پاسخگو هستند. پس بهتر است برای تهیه رب گوجه با کیفیت مطلوب بهترین فروشگاه را شناسایی و اقدام به خرید فرمایید.

مراکز فروش رب گوجه صنعتی درجه یک در بازار تهران

مراکز فروش رب گوجه صنعتی درجه یک در بازار تهران عمده فروشان و نیز خانواده ها با تحقیقی ساده و نیز استفاده از مارک های گوناگون رب بعد از مدتی به راحتی می توانند مراکز فروش رب گوجه فرنگی صنعتی درجه یک در بازار تهران را شناسایی نمایند. و بدون دغدغه هر بار خرید خود را انجام دهند. دقت فرمایید مراکزی را برای خرید انتخاب نمایید که پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشند و در مقابل اقلامی که فروش می‌رسانند تعهد داشته و کیفیت محصول خود را تضمین نمایند.

از طرف دیگر می‌توان بررسی مواردی مانند استانداردهای رعایت شده در محصول تولیدی به کیفیت آن پی برد مثلا شرکت هایی که در خط تولید خود اصول HACCP را رعایت می کنند بدون شک صلاحیت بیشتری برای خرید دارند چون در این حالت از مزرعه تا فروشگاه کلیه موارد مربوط به کیفیت فرآورده مصرفی بررسی میشود. و محصولی مطمئن در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

باید توجه کرد که رب خانگی و صنعتی در مقایسه با یکدیگر معایب و مزایای گوناگونی دارند و با در نظر گرفتن هریک از آنها می‌توان اقدام به تهیه یکی از این موارد کرد. رب صنعتی چون در دیگ های تخت خلا و در دمای 70 درجه سانتیگراد تهیه می‌شوند رنگ و بازار پسندی خوبی دارند و رب های خانگی از لحاظ عاری بودن از نگهدارنده های شیمیایی خوب هستند. مشتری با توجه به الویت های خود می‌تواند هر یک از این محصولات را انتخاب کرده و استفاده نماید

شرکت هامان رب با افتخار شما را به خریدی با کیفیت دعوت می‌کند. شما می‌توانید رب مورد نیاز خود را از شرکت معتبر ما تهیه نموده و بهترین محصول با نازل ترین قیمت در منزل داشته باشید. سلامت شما دغدغه ماست. با ما در تماس باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما