قیمت بهترین رب گوجه ۱۷ کیلویی در بازار جهانی

بسته بندی رب گوجه فرنگی در وزن‌های مختلف انجام می گیرد. برای مصارف خانگی معمولاً از وزن های ۴۰۰ گرمی تا ۱۸۰۰ گرمی استفاده می شود و برای مصارف عمومی مانند رستوران ها می‌توان از رب های ۵ کیلوگرمی استفاده کرد. اما رب صادراتی به بازارهای جهانی وزن بیشتری دارد. رب گوجه ۱۷ کیلویی نمونه‌ای از رب های صادراتی است که با بهترین قیمت به کشورهای همسایه ارسال می شود.

قیمت بهترین رب گوجه ۱۷ کیلویی در بازار جهانی

محبوب ترین رب گوجه ایرانی در بازار

محبوب ترین رب گوجه ایرانی در بازار مسلما بهترین و محبوبترین رب گوجه، ربی است که علاوه بر رنگ و طعم مناسب، شرایط تولید خوبی هم داشته باشد. همچنین رب هایی که در آن ها از نگهدارنده ها به میزان حداقل استفاده شده باشد محصولاتی سالم تر و محبوب تر می باشند. از طرف دیگر، به علت تمایل افراد جامعه به مصرف مواد خوراکی ارگانیک امروزه شرکت‌هایی که از تبلیغات مواد طبیعی و ارگانیک در تولید استفاده می‌کنند بیشتر مورد توجه مردم هستند. به عبارت دیگر تولیدکنندگانی که برای فرآوری محصول خود از مواد اولیه ارگانیک استفاده می کنند می توانند بخش مهمی از بازار فروش را به دست بگیرند.

یکی دیگر از پارامتر هایی که باعث محبوبیت یک رب می شود غلظت آن هست. بخش مهمی از غلظت رب به نوع فرآوری گوجه فرنگی بستگی دارد‌ به این صورت که رب هایی که با فرایند هات بریک تولید می شوند دارای غلظت بالاتر هستند، رب های تولید شده با روش کلد بریک غلظت کمتری دارند اما بعضی از تولید کنندگان به علت پایین بودن قیمت دستگاه‌های کلد بریک از این روش استفاده می‌کنند و به همین خاطر رب حاصل غلظت کمتری پیدا می‌کند.

انواع رب گوجه فرنگی را بشناسید

انواع رب گوجه فرنگی را بشناسید رب گوجه فرنگی در برندهای مختلف در بازار وجود دارد. این فرآورده صنایع غذایی در بسته بندی ها و وزن های گوناگون به بازار ارائه شده است با توجه به نیاز قسمت های مختلف صنعتی و خانگی، رب گوجه از بسته های 70گرمی گرفته تا بشکه های بزرگ بسته بندی می شود. برای غلظت رب نیز استانداردی تعریف شده وجود دارد؛ اما رب های صادراتی را بیش از استاندارد تغلیظ می کنند تا جای کمتری را اشغال کند سپس بعد از صادرات رب غلیظ را تا حد استاندارد رقیق کرده و استفاده می‌کنند.

رایج ترین بسته بندی شیشه ای و قوطی های فلزی می باشد. اما گاها این محصول را در بسته بندی های تتراپک نیز به فروش می‌رسانند. در تولید عمده رب از بشکه ها و دبه های بزرگ و یا ظرف های حلبی نیز برای حمل و نقل و بسته بندی استفاده می شود. خریدار رب عمده بعد از تهیه آن در بسته بندی های مناسب و کوچک تر راهی بازار می کند. برای تهیه رب ممتاز در مرحله اول باید مواد اولیه مناسببه کار برده شود و مراحل فرآوری نیز با دقت و استاندارد لازم انجام گیرد تا محصول نهایی مرغوب و خوش طعم و خوش رنگ باشد.

آشنایی با مراحل تولید رب گوجه کیلویی

آشنایی با مراحل تولید رب گوجه کیلویی برای تهیه رب گوجه فرنگی ابتدا گوجه فرنگی ها را از مزرعه دریافت کرده و آنها را شستشو می دهند. معمولا گوجه فرنگی ها در جعبه های ۱۰ تا ۲۵ کیلوگرمی حمل و نقل می شود. برای شستشوی گوجه فرنگی ها از روش های ساده مانند مخزن های شست و شو یا روش های پیشرفته مانند دوش های تحت فشار بهره می گیرند. بعد از این مرحله، عملیات جدا کردن بر روی نوار نقاله صورت می‌گیرد. برای تولید رب با کیفیت، گوجه فرنگی باید قرمز بوده، پوسیدگی و آلودگی نداشته باشد. پس از شستشو نوبت به مرحله‌ی خردکردن و له کردن می رسد. در اکثر کارخانه‌های تولید رب، له کردن گوجه فرنگی به روش گرم انجام می‌گیرد؛ به این ترتیب که گوجه فرنگی را قبل از له کردن حرارت می‌دهند؛ حرارت دادن باعث انهدام آنزیم ها می شود و مواد سمی که اطراف بذر گوجه فرنگی را فراگرفته‌اند از بین می روند و پکتین موجود در گوجه وارد رب می‌شود و رب قوام و سفتی پیدا می‌کند.

برای حرارت دادن مقدماتی دمایی حدود ۶۵ تا ۸۰ درجه سانتی قرار لازم است. در طی حرارت دادن آنزیم ها و مواد مضر گوجه از بین رفته و بافت میوه آماده صاف کردن میشود. آب و گوشت گوجه فرنگی خرد شده که گرم شده است به داخل چندین صافی پمپ می شود تا از همدیگر جدا شوند. بعد از این مرحله نوبت به تغلیظ و صاف کردن می‌رسد .آب گوجه فرنگی به داخل دستگاه های تغلیظ هدایت می شود در این مرحله با تبخیر آب بر مقدار مواد جامد آن افزوده می‌شود تا به غلظت دلخواه برسد. غلظت های استاندارد متداول برای رب ۲۸ تا ۳۰ درصد می باشد. بعد از تغلیظ نوبت به پر کردن می‌رسد.

دمای رب گوجه فرنگی قبل از مرحله پر کردن باید به ۹۰ درجه سانتیگراد برسد تا میکروب های فاسد کننده آن منهدم شوند. برای این کار ابتدا رب را حرارت داده به صورت داغ داخل قوطی یا شیشه می کنند. بعد از بستن در آن را وارونه می کنند تا قسمت سر نیز سترون شود. سیستم پرکن رب قوطی شده از یک دستگاه شامل مخزن دریافت، پیش گرمکن لوله ای و نازل های پرکن تشکیل شده است برای جلوگیری از تغییر رنگ و طعم رب قوطی های داغ به سرعت باید سرد شوند. در روش های ساده ولی ناقص قوطی ها را به ردیف می چیند تا با جریان طبیعی هوا سرد شوند. ولی در روش های پیشرفته قوطی ها با دوش آب، سرد میشوند.

خرید ارزان رب گوجه ۱۷ کیلویی از مراکز معتبر

خرید ارزان رب گوجه ۱۷ کیلویی از مراکز معتبر رب گوجه‌فرنگی یک چاشنی بسیار مهم در صنایع غذایی ایرانی می باشد. این فراورده گیاهی علاوه بر این که در آشپزخانه و غذاهای خانگی بسیار استفاده می شود در تولید صنعتی نیز از به صورت گسترده کاربرد دارد. برای مثال در تولید بسیاری از کنسروها مانند کنسرو لوبیا، کنسروهای ماهی و نیز خورشت های آماده، از رب استفاده می گردد. بنابراین برای اینکه بسته‌بندی برای کاربردهای مختلف،مناسب باشد از وزن‌های گوناگون بهره می‌گیرند؛ به این صورت که وزن های کم برای استفاده خانگی به بازار عرضه می شود اما وزن های بالا مانند رب های ۱۷ کیلوگرمی برای مصارف عمومی و صادراتی تولید می شود.

به منظور خرید ارزان قیمت رب گوجه ۱۷ کیلویی، بهتر است از مراکز معتبر تولید آن اقدام به تهیه نمود تا محصولی سالم و بهداشتی خریداری گردد. هامان رب با عرضه رب های گوجه فرنگی ۱۷ کیلوگرمی، صنایع مختلف غذایی را برای خرید ارزان و سالم دعوت می کند پاسخ گوی شما هستیم، با ما در تماس باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما