طرز تهیه رب گوجه خانگی خوش طعم و خوشرنگ به روش بازاری

اصلی ترین چاشنی غذاها رب گوجه است و برای همین ما طرز تهیه رب گوجه خانگی خوش طعم و خوشرنگ به روش بازاری را برایتان شرح خواهیم داد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه رب گوجه خانگی خوش طعم و خوشرنگ به روش بازاری

رب گوجه خانگی

رب گوجه خانگی رب گوجه فرنگی خانگی یک محصول متفاوت و بسیار خوشمزه تر و همچنین سالم تر نسبت به آن نمونه محصولاتی است که شما در سوپر مارکتها می بینید و آن را می خرید.

طرز تهیه آن تقریباً یک روزی طول می کشد و بسیاری از مراحل این کارها به صورت دستی انجام می شود و نیاز به وسیله خاصی ندارد و در نهایت هم یک رب گوجه فرنگی خوش رنگ و بهداشتی به اندازه ای که می خواهید داشته باشید، تهیه کرده و از مصرف آن در غذاهای خود لذت خواهید برد و با همه دردسرهای تهیه آن در منزل، به نظر من ارزشش را دارد، پس حتما یکبار هم که شده درست کردن آن را امتحان نمایید و از طعم طبیعی و عالی آن لذت ببرید.

بسیاری از ما رب گوجه فرنگی را به عنوان یک چاشنی و طعم دهنده اصلی غذاها می شناسیم که در قوطی های حلبی کوچک یا ظرفهای درب دار شیشه های تولید و در بازارها عرضه می شوند و توزیع و همچنین استفاده از آنها را هم بسیار راحت تر کرده است.

رب گوجه سنتی

رب گوجه سنتی تهیه رب گوجه فرنگی یکی از روش های مورد علاقه من برای استفاده و نگهداری از گوجه فرنگی اضافی است.

رب گوجه فرنگی بسیار غلیظ است، بنابراین می توانید به راحتی تعداد زیادی گوجه فرنگی را به رب خانگی تبدیل کرده و در ظرفی کوچک برای مدت طولانی تر نگه داری کنید و شما می توانید آن را منجمد و یا آن را درون قوطی بگذارید.

بیایید تابستان امسال طرز تهیه رب گوجه فرنگی را یاد بگیریم! درست کردن آن در خانه کار سختی نیست، به شرطی که گوجه فرنگی خوب و زمان کافی داشته باشید. رب گوجه فرنگی خانگی، چه در آفتاب خشک شده و چه در فر پخته شده باشد، بسیار بهتر از رب های صنعتی موجود در فروشگاه است.

حال به توضیح این مطلب می پردازیم که رب گوجه فرنگی چیست و همان طور که در زبان ساده گفته می شود، رب گوجه فرنگی، یک سس غلیظ گوجه فرنگی است که در آن گوجه فرنگی ها پوره می شوند، برای مدت طولانی پخته می شوند تا تقریبا به نصف کاهش یابند و سپس پوست و دانه‌های گوجه‌فرنگی در یک فرآیند آسان برداشته می‌شوند و بعد از آن سس را زیر آفتاب خشک می کنند یا در فر می پزند تا به غلظت دلخواه برسد و آب اضافی آن تبخیر شود.

به طور کلی می توان گفت که رب گوجه فرنگی با سسهای گوجه فرنگی معمولی بسیار متفاوت است و کلا فوق العاده غلیظ تر از آن می باشد و حتی گاهی لازم است بسته به ظرفی که با آن درست می کنید، آن را با کمی آب رقیق کنید و بعد به غذاهایتان اضافه کنید و همچنین طعم بسیار بهتری نسبت به سس گوجه فرنگی دارد.

هنگام تهیه رب گوجه فرنگی از ابتدا به دو ماده اولیه نیاز داریم که از جمله آن عبارتند از:

گوجه فرنگی: گوجه فرنگیهای درشت معمولی برای تهیه رب بهترین هستند، زیرا گوشتی هستند و دانه های کمتری دارند و در نهایت مقدار خوبی رب از آنها دریافت می کنید.

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید از گوجه‌فرنگی‌های کوچک و گیلاسی استفاده کنید، در نهایت رب گوجه‌فرنگی کمتری خواهید داشت، زیرا گوشتی نیستند و علاوه بر این به زمان پخت بیشتری هم نیاز دارند تا آب آنها تبخیر شود‌ و همچنین وقتی از گوجه فرنگی های این مدلی استفاده می کنید، رنگ قرمزی به شما نخواهد داد.

همانطور که گفته شد طعم رب شما به گوجه های مورد نظرتان بستگی دارد و هرچه آنها بهتر بتشند، رب شما به همان اندازه خوشمزه تر خواهد بود. بنابراین می توانید رب گوجه فرنگی را با هر نوع گوجه فرنگی درست کنید اما به نکات بالا دقت کنید.

نمک: هنگام تهیه رب گوجه‌فرنگی خانگی نه تنها از نمک به عنوان یک طعم دهنده اصلی استفاده می کنیم، بلکه یک مواد نگهدارنده هم محسوب می شود، بنابراین نوع نمک واقعا مهم است.

نمک دریا بهترین گزینه‌ برای این کار است، اما باید مطمئن شوید که خالص هستند و حاوی هیچ گونه افزودنی هم نیستند.

حال به شما یک دستور تهیه رب گوجه فرنگی آسان با چهار مرحله آموزش خواهیم داد که به شرح زیر است:

ابتدا گوجه فرنگی ها را آماده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به نصف کرده یا به چهار قسمت برش دهید و حتما ساقه ها و اضافات آن را بردارید و سپس آنها را در غذاساز بریزید و به صورت یکدست پوره کنید.

سپس پوره را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی آن نمک را بپاشید.

دوم، آن را روی اجاق بپزید. آن را روی حرارت متوسط ​​و بدون اینکه درب ظرف را بگذارید، حرارت دهید تا آب گوجه فرنگی ها تبخیر شوند و شروع به جوشیدن کنند.

حدود 30 دقیقه به جوشیدن ادامه دهید‌ و این به تبخیر آب سریع تر کمک می کند. در همین حین کف هایی را در بالا مشاهده می کنید، آنها را با قاشق بردارید.

سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید پوره حدود 40 دقیقه بجوشد تا یکدست شود‌ و بعد از آن بگذارید خنک شود.

سوم، پوست و دانه ها را با استفاده از صافی جدا کنید‌ و برای این کار، یک صافی را روی یک کاسه بزرگ قرار دهید.

سس گوجه فرنگی را در صافی بریزید و‌مواد را با قاشق فشار دهید تا فقط دانه ها و پوست آن در صافی باقی بماند.

سس به دست آمده را دوباره داخل قابلمه بریزید‌‌ و بعد قابلمه را دوباره روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید به مدت 40 تا 50 دقیقه بجوشد تا غلیظ شود.

در نهایت سس را زیر نور آفتاب خشک کنید‌ و برای این کار مواد رب گوجه را بر روی ظروفی به صورت یک لایه نازک بریزید و تهیه رب گوجه شما بستگی به دمای بیرون دارد و حدودا 3-4 روز زیر آفتاب بگذارید و صبر کنید تا واقعا غلیظ شود و بعد از این مدت می توانید رب گوجه فرنگی را داخل شیشه بریزید.

حواستان باشد که در طی این چند روز سس گوجه‌فرنگی را شب‌ها داخل ببرید تا از رطوبت گرفتن آن جلوگیری شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما