رب گوجه فرنگی محلی درجه یک با میزان مرغوبیت بالا در انواع بسته بندی

رب گوجه فرنگی محلی درجه یک دارای میزان مرغوبیت بالایی است، آنها در انواع بسته بندیهای کوچک و بزرگ عرضه می گردند، این ربها از قیمت منحصر بفردی برخوردار هستند.رب گوجه فرنگی محلی درجه یک با میزان مرغوبیت بالا در انواع بسته بندی

رب گوجه فرنگی محلی

رب گوجه فرنگی محلی همان طور که می دانید رب گوجه فرنگی محلی یکی از چاشنی های پر استفاده غذایی می باشد، آن ها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و بسیار سالم و ارگانیک می باشند در روش محلی گوجه ها در خانه و توسط خانم های خانه دار به رب تبدیل می شوند این رب ها بسیار سالم هستند و خانم ها با دقت و ظرافت بالایی تولید رب را انجام می دهند.

استفاده از انواع مواد طبیعی باعث سلامتی بدن می شود و مردم امروزه ترجیح می دهند که انواع مواد طبیعی سالم را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند، استفاده از رب های محلی نیاز به خرید انواع رب های صنعتی را کمتر می کند.

رب های محلی بسیار سالم و ارگانیک می باشند و فرآیند تولید آن ها بدون هیچ گونه مواد افزودنی و نگهدارنده ای صورت می‌ گیرد در نتیجه آن ها سالم تر هستند و مصرف این رب ها برای کودکان و بیماران بلامانع می باشد.

برای تهیه رب های درجه یک معمولاً باید مواد اولیه مرغوب و در دسترس باشد، دقت کنید که سطح این میوه ها کاملا صاف بوده و به دور از هر گونه گندیدگی و کپک زدگی باشند تا رب ها دارای دوام و کیفیت بیشتری باشند.

جهت تولید رب انواع گوجه های گوشتی و بزرگ نیاز می باشد در این روش حجم تولیدات بیشتر می‌ گردد و کالایی که در کشور توزیع می گردد، دارای مرغوبیت بسیار بیشتری است، برند های زیادی وجود دارند که تولید کننده انواع رب ها هستند خانم هایی که اقدام به تولید رب محلی می کنند آن ها را به شیوه های خانگی با استفاده از مواد اولیه ساده بسته بندی کرده و این بسته بندی ها بر اساس حجم صورت می گیرد.

خانم های زیادی وجود دارند که با تولید رب و فروش آن ها امرار معاش می‌ کنند آن ها برای معرفی انواع رب ها از طریق فضای مجازی عمل می‌ کنند و پس از معرفی کالا های خود امکان خرید راحت و بی دردسری را فراهم می آورند.

تهیه رب از گذشته تا کنون در بین مردم رواج داشته و در گذشته خانم ها و همسایه ها با هم دیگر اقدام به پخت رب در حیاط می‌ کردند و بوی آن تمامی محله را در بر می‌ گرفت، امروزه تولید رب در اندازه محدودتری صورت می‌ گیرد و مردم به خاطر سهولت کار اقدام به خرید رب های صنعتی بسته بندی شده می کنند، همچنین با گسترش فضای خانه های آپارتمان نشینی تهیه رب نیز باز هم چشمگیر شده و مردم در خانه حجم کمتری از رب را تهیه کرده و در بازه ی زمانی کمی اقدام به تهیه مجدد رب ها می کنند.

رب محلی در صنایع غذایی دارای اهمیت بسیار زیادی است و بیشتر هتل ها و اماکنی که انواع غذا های پخت خانگی را ترویج می دهند استفاده از این رب ها را در دستور کار قرار می دهند، آن ها حجم زیادی از رب را یکباره تهیه کرده و سپس آن ها را استفاده می کنند.

این رب ها دارای مرغوبیت بالایی هستند و با طعم های شیرین و ترش توزیع می شوند برای تهیه رب های ترش و معمولاً از گوجه هایی که مزه ترشی دارند، استفاده می شود گ، سطح این رب ها کاملا صاف و یکدست بوده و بسیار شفاف می باشند، آن ها هیچ گونه ناخالصی و یا رگه و ریشه‌ ای را دارا نمی باشند.

طرز تهیه رب گوجه فرنگی محلی

طرز تهیه رب گوجه فرنگی محلی در گذشته خانه های ویلایی و حیاط های بزرگ و مناسبی برای تهیه رب و انواع آش های مختلف بودند، با تهیه رب به صورت محلی احتیاج به خریدن رب های صنعتی نیست، این محصولات سالم تر هستند و برای سلامتی بدن مفید می باشند، برای تهیه رب گوجه فرنگی محلی اقدامات مناسبی باید صورت بگیرد این رب ها تهیه چندین مرحله پخت شده و به فروش می رسند.

کسانی که اقدام به تهیه رب صنعتی می کنند ابتدا باید اقدام به تهیه گوجه های گوشتی و در اندازه های بزرگ کنند، این گوجه ها دارای میزان آب بیشتری هستند چرا که از وزن بالاتری برخوردار می باشند، پس از خریداری گوجه ها باید آن ها را شست و شو کرده و در گوشه قرار می‌ دهند تا گوجه ها کاملاً خشک شود.

پس از آن که گوجه ها خشک شدن، اقدام به ریز کردن آن ها می شود، خرد کردن گوجه ها فرایند زمان‌ بری بوده و پس از آن به گوجه ها ریز شدند به مدت دو روز آن ها را قرار می دهند تا آب این محصولات کاملا گرفته شود، پس از این که گوجه ها له شدند اقدام به چنگ زدن گوجه ها می شود و گوشت آن ها را آب می‌ کنند تا این ضایعات از سطح آن ها جدا گردد.

با گذراندن این آب از صافی های مختلف پوست و هسته های آن ها جدا می گردد و آب تمیز این محصول باقی می‌ ماند، در مرحله بعدی باید اقدام به حرارت دادن آب گوجه ها کرده و فرایند غلیظ کردن آن ها کامل صورت بگیرد، هر چه غلظت رب ها بیشتر باشد مسلما کیفیت نیز بیشتر می‌ شود.

غلظت ناکافی و وجود آب اضافی در رب ها باعث کپک زدن آن ها می شود، در نتیجه تا زمانی که رب غلیظ می شود باید با ملاقه آن ها را زیر و رو کرد و از ته گرفتن این محصولات جلوگیری نمود، همچنین هنگام استفاده از این رب ها نیز باید از قاشق های خیس استفاده نکنید چرا که باعث به وجود آمدن کپک می شود یا فرآیند نگهداری از رب باید در مکانی سرد و به دور از هیچ گونه رطوبتی صورت بگیرد پس از این که درب رب ها باز شد باید آن ها را درون یخچال قرار داد.

استفاده از انواع کوزه های سفالی برای نگهداری رب نیز گزینه‌ ای بسیار مهم در نظر گرفته می‌ شود، در این روش پس از آن که رب را درون این کوزه ها می ریزند بر روی آن ها کمی روغن جامد آب شده می‌ ریختند و این روغن ها مانند یک لایه پوششی بر روی رب قرار می‌ گرفت و از اکسید شدن آن ها جلوگیری به عمل می آورد، این محصولات را می‌ توان به صورت دوره‌ ای مورد استفاده قرار داد ماندگاری رب ها در محیط های سرد بسیار بیشتر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما