رب گوجه طبیعی به صورت عمده و فله و بررسی خواص آن

رب گوجه طبیعی محصولی است که از دیر باز تا به اکنون استفاده از آن رایج بوده و طرفداران زیادی دارد. مردمان گذشته رب های گوجه فرنگی را در خانه های خود به صورت طبیعی تهیه می کردند اما با گذشت زمان و با ایجاد کار خانه های تولیدی و پیشرفت علم و فناوری این رب ها در کار خانه ها تولید گشته و به بازار فروش منتقل شدند.
رب گوجه طبیعی به صورت عمده و فله و بررسی خواص آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

رب گوجه طبیعی

رب گوجه طبیعی یعنهمان طور که می دانید رب یکی از مهم ترین مواد در هر غذایی است و به هر غذایی طعم و عطر خاصی می دهد. رب گوجه طبیعی به گونه ای تهیه می شود که هیچ نوع رنگ اضافی یا مواد افزودنی داخل آن به کار نمی رود و کاملا طبیعی یا در منزل یا در کار خانه ها تهیه می شود. برای همه ما مهم است که محصولی که آن را مصرف می کنیم چه کیفیتی دارد و چگونه تهیه می شود در مباحث بعدی درباره چگونگی تهیه این محصول مطالبی را ارائه می کنیم.

طرز تهیه رب خانگی و طبیعی:

طرز تهیه رب هم در خانه و هم در کارخانه زحمات زیادی را شامل می شود به همین خاطر است که قیمت رب از چند سال اخیر تا به اکنون کمی افزایش یافته است. مرحله اول تهیه رب این گونه است که گوجه های شل را از بازار خریداری می کنند و آن ها را شسته و درون یک سبد یا روی دستمال پهن می کنند و مستقیماً مقابل نور خورشید می گذارند تا به حدی شل شود که در مراحل بعدی کار را آسان تر نماید تهیه رب معمولا در شهریور ماه صورت می گیرد.

مرحله بعدی که باید به صورت بهداشتی انجام شود این است که گوجه ها را شسته و خشک می کنند پس از اینکه گوجه ها کاملاً خشک شدند با یک دستکش گوجه ها را له کرده و از یک آبکش یا صافی رد می کند تا دانه های گوجه رد شده و بتوان رب غلیظ تر و خوش طعم تری را تهیه نمود. و توجه داشته باشید اگر دانه های گوجه از آب کش یا توری رد شود باعث می شود رب در حین استفاده کاملا کپک بزند و دیگر قابل استفاده نباشد.

در مرحله بعد می بایست یک قابلمه را روی گاز گذاشته و مواد تهیه شده را درون آن ریخت این مرحله بسیار حساس می باشد زیرا اگر کمی بی دقتی کنید رب ته گرفته و طعم خود را از دست می دهد بنابراین باید حواس جمع باشید وقتی که رب به قل قل کردن افتاد آن را به طور مداوم هم بزنید و برای این که خیالتان جمع باشد که رب شما به غلظت رسیده با یک قاشق روی آن خط بیندازید اگر این خط بعد از چند دقیقه پر شد رب شما آماده می باشد و به غلظت رسیده است.

در اخرین مرحله نیز رب شما آماده است و می توانید با خیال آسوده از بابت هر گونه مواد افزودنی یا نگهدارنده آن را در کنار خانواده سرو کنید و از طعم خاص آن لذت ببرید. البته برخی از کار خانه ها نیز به تولید رب های طبیعی می پردازند و رب های خوبی را به بازار فروش و انواع فروشگاه ها ارسال می کنند و کشور ایران توانسته است با ایجاد کارخانه های رب علاوه بر آسان نمودن کار مردم به اشتغال چندین هزار نفر کمک شایانی کند.

خواص رب گوجه طبیعی

خواص رب گوجه طبیعی اینک به فواید و خاصیت های رب گوجه فرنگی طبیعی می پردازیم. همان طور که می دانید رب گوجه فرنگی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و به عنوان چاشنی هر غذایی شناخته شده است. استفاده از رب گوجه فرنگی معمولا با غذا صورت می گیرد بنا بر این بسیار اهمیت دارد که ربی که استفاده می کنیم خوب باشد یا خیر. در مباحث بعدی در باره فواید بی نهایت این محصول صحبت می کنیم تا با محصولی که روزانه استفاده می کنید اشنا شوید.

یکی از خاصیت های رب برای بدن تامین انرژی روزانه است اگر از این محصول استفاده کنید انرژی شما تضمینی خواهد شد. از دیگر خاصیت هایش می توان به محکم شدن و شادابی پوست اشاره کرد چرا که رب گوجه فرنگی سرشار از ویتامین c است که این باعث زیاد شدن آنتی اکسیدان ها بدن می شود. این محصول هزاران فواید دیگر برای بدن ما دارد که چندین عدد از آن را در مبحث های بعدی توصیح خواهیم داد.

اگر می خواهید که از پوست شاداب و زیبا بر خوردار شوید پیشنهاد می شود رب گوجه فرنگی را به رژیم های غذایی خود بیفزاید چون میزان زیاد پتاسیم و همچنین ویتامین در این محصول موجب می شود منافذ پوستی مقاوم بماندو سلول های پوستی جوان تر شود و در نتیجه پوست شما بسیار شاد و زیبا به نظر برسد. جوان ماندن پوست خواسته هر زنی است و این وعده غذایی می تواند کمک شایانی به پوست شما کند.

سرطان یک بیماری است که مبتلا شدن به آن خطرات فراوانی دارد و ممکن است حتی آینده فرد به خطر بیفتد. یکی از خاصیت های رب گوجه فرنگی برای مردان جلو گیری از مبتلا به بیماری سرطان پروستات است و اگر این محصول خوش طعم را به صورت طبیعی مصرف کنند دیگر هیچ گاه به این بیماری مبتلا نمی شوند. سکته مغزی یا قلبی که عاملی زمینه ای و ارثی نیز محسوب می شود را نیز می توان با استفاده از رب گوجه فرنگی پیشگیری کرد.

همام طور که گفتیم این محصول صد ها خاصیت دارد که از جمله می توان به تقویت سیستم ایمنی کودکان، جلو گیری از هر گونه بیماری، جلو گیری از ریزش مو، جلو گیری از لخته شدن خون،خاصیت آن برای روده و… اشاره کرد. البته باید بدانیم که در کنار مفید بودن نباید در مصرف آن زیاده روی کرد چون مصرف بیش از اندازه موجب بروز اسهال، سوزش در ادرار، ایجاد سندروم روده و… شود بنا براین باید در مصرف آن دقت کافی نمود.

چون موضوع در باره رب گوجه فرنگی طبیعی بود باید در نگهداری آن توجه ویژه ای شود چرا که طبیعی می باشد و درون ظرف مخصوصش نیست و باید درون یک شیشه یا بطری های پلاستیکی آن را ریخت و مناسب ترین جا برای نگهداری از این محصول فضای یخچال است که به علت سرد بودن می توانید جای خوبی باشد و هیچ گاه کپک نزند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما