رب گوجه سنتی خوشرنگ و خوشمزه با قیمت ارزان و کیفیت مناسب

رب گوجه فرنگی جزوه چاشنی های پر مصرف غذایی می باشد که امروزه کارخانجات بسیار زیادی در این زمینه فعالیت دارند این محصول به دو صورت سنتی و صنعتی در بازار یافت می شود برای تهیه رب گوجه سنتی خوشرنگ و خوشمزه با قیمت ارزان و کیفیت مناسب مقاله زیر را مطالعه بفرمایید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

رب گوجه سنتی خوشرنگ و خوشمزه با قیمت ارزان و کیفیت مناسب

رب گوجه سنتی

رب گوجه سنتی

رب گوجه فرنگی خواص بسیار زیادی دارد و دارای مقدار بسیار زیادی ویتامین c ، آهن، پتاسیم، انواع مختلف ویتامین های b و a و k و e و مواد معدنی دیگر و مواد مغذی و همچنین حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی می باشد. کالری آن بسیار کم می باشد و به همین علت برای افراد دیابتی توصیه می شود که در وعده روزانه خود این ماده غذایی را قرار دهند.

لیکوپن موجود در این محصول برای جلوگیری از بیماری های سرطان از جمله سرطان ریه، معده پروستات و سکته مغذی جلوگیری می کند. همچنین ویتامین c موجود در آن برای جلوگیری از پیری زود رس پوست شما و همچنین سفت شدن پوست صورت مفید می باشد. پروبیوتیک موجود در رب گوجه فرنگی موجب افزایش باکتری های روده شده و همین امر موجب سلامت بیشتر روده می شود. در صو ت ترویب کردن رب گوجه با روغن می توانید این ترویب را بر روی موهای سر خود قرار داده و موجب نرمی مو و جلوگیری از ریزش آن شوید.

یکی از فواید دیگر رب گوجه بالا بردن سیستم ایمنی کودکان و بزرگان می باشد و همچنین به دلیل خاصیت ادرار آوری آن باعث می شود که سموم از بدن ما دفع شود. علاوه بر نکاتی که در مورد فواید رب گوجه فرنگی به آن اشاره کردیم مضراتی هم دارد که در صورت مصرف بیش از حد آن ممکن است موجب بروز اسهال، تنگی نفس و یا خارش پوست در افراد شده و افرادی که دچار فشار خون بالا می باشند حتما در مصرف آن اعتدال را رعایت کرده و از رب های کم نمک و کم سدیم استفاده کنند.

برای تهیه رب های خانگی رب گوجه سنتی خوشرنگ و خوشمزه با قیمت ارزان و کیفیت مناسب می توانید به مراکز معتبر و یا فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید و یا با مشاوران ما در ارتباط باشید. نکته خیلیجالبی که همگی باید بدانیم این ایت که رب گوجه فرنگی مانع آفتاب سوختگی در افراد می شود و برای جلوگی ی از اینکار هفته ای یک الی دوبار به مقدار ۴۰ گرم رب گوجه را له همراه ۱۰ گرم روغن زیتون ترکیب کرده و به پوست صورت خود بمالید و بگذارید به مدت ۱۵دقیقه بر روی پوست بماند سپس با آب ولرم شستشو دهید طبق تحقیقات انجام شده با انجام اینکار کاهش آفتاب سوختگی در افراد به چهل درصد کاهش پیدا کرده است.

قیمت رب گوجه سنتی

قیمت رب گوجه سنتی

رب گوجه فرنگی از گوجه فرنگی تهیه می شود و این محصول به صورت ارگانیک و طبیعی و همچنین به صورت صنعتی وجود دارد این چاشنی در انواع غذا ها قابل استفاده می باشد و در کشور ایران نسبت به سایر کشورها از رب گوجه فرنگی به وفور استفاده می شود رب گوجه فرنگی در قیمت های مختلفی در بازار یافت می‌شود و قیمت آن با توجه به کیفیت بستگی دارد و معمولاً از رب گوجه فرنگی روشن بیشتر استفاده می شود و رب روشن موجب خوش رنگ و خوش طعم تر شدن غذا ها می شود غذاهای که در آنها از رب گوجه به فراوانی استفاده می شود مانند ماکارونی آبگوشت انواع خورشت مانند خورشت قیمه ، کوفته و سوسیس بندری، جوجه کباب، تاس کباب، مرغ رستورانی، خورشت خلال کرمانشاهی، خوراک لوبیا، انواع آش ها، استانبولی، خورشت بامیه و قیسی و از همه مهمتر املت و … استفاده می شود همچنین از رب گوجه برای تهیه سس کچاپ استفاده های زیادی می کنند برای تهیه رب گوجه به صورت سنتی مراحلی را باید طی کنیم. مواد لازم برای تهیه رب گوجه فرنگی به روش سنتی و یا ارگانیک: گوجه فرنگی رسیده و گوشتی ۸ کیلو، روغن مایع به میزان صد گرم، نمک به مقدار چهل گرم، آب به مقدار دو لیتر. طرز تهیه رب گوجه فرنگی : ابتدا گوجه فرنگی ها را به خوبی به همراه آب شسته و بگذارید تا آب آن خشک شود سپس گوجه هارا به همراه کارد خرد کرده و در یک قابلمه بزرگ بریزید و بر روی شعله قرار دهید تا کمی بپزد و گدجه ها نرم شود( نکته : در این مرحله بعضی افراد به جای این‌که گوجه را بپزند بر روی آن نمک ریخته و می گذارند چند ساعتی به همان حالت بماند)، در مرحله بعدی قابلمه را از روی حرارت برداشته و از یک صافی رد میکنیم اینکار را چند بار انجام می دهیم به طوریکه گوشت گوجه فرنگی از صافی رد شود و تخم و پوست آن دور ریخته شود. در مرحله بعدی مقداری نمک را به آب گوجه فرنگی اضافه کرده و آن را بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا غلیظ شود دقت کنید که برای جلوگیری از تیره شدن رنگ رب نمک زیاد به آن اضافه نکنید زیرا نمک موجب تیره شدن رنگ آن می شود.

و همچنین برای حلوگیری از تیرگی آن در زمانیکه آب گوجه در مرحله پخت می باشد به هیچ عنوان آب گوجه بر روی آن اضافه نکنید. و همچنین شعله را کم کرده تا رب شما ته نگیرد در نهایت برای براق شدن رب می توانید مقداری روغن مایع به رب گوجه فرنگی اضافه کرده نکته دیگر که باید بدانید این است که برای جلوگیری از کمک زدن رب بگذارید تا آب آن کاملا کشیده شود و سپس بعد از اینکه رب ها را در شیشه ریختید بر روی آن دوباره مقدار روغن بریزد تا هوا وارد ظرف نشود. و سپس شیشه ها را هواگیری کرده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. برای تهیه یک کیلو رب گوجه فرنگی به ۴ کیلو گوجه فرنگی نیاز است و این مقداری که برای شما آموزش دادیم برای حدودا دو کیلو گرم رب گوجه فرنگی می باشد. در روش دیگر تهیه رب خانگی می توانید گوجه ها را بعد از شستن در میکسر و یا مخلوط کن ریخته و سپس از صافی رد کنید. برای تهیه رب گوجه سنتی خوشرنگ و خوشمزه با قیمت ارزان و کیفیت مناسب می توانید به سایت های معتبر مراجعه کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما