تولید انبوه رب گوجه صنعتی درجه یک در سراسر ایران

تولید رب گوجه صنعتی به صورت انبوه صرفا با گوجه فرنگی و نمک در خط تولید رب در کارخانه ها تهیه می شود. به طور معمول برای تولید انبوه رب از گوجه های محلی (کشاورزی) استفاده می شود زیرا قیمت کمتری نسبت به گوجه های گلخانه ای دارند. در صورتیکه تولیدکننده برای تولید انبوه گوجه گلخانه ای را مناسب بداند مقدار بیشتری رب را از هر صد کیلو گوجه گلخانه ای به دست می آورد.

گوجه محلی با اینکه قیمت کمتری دارد ولی به ازای هر صد کیلوگرم رب کمتری از گوجه محلی به دست می آید. ویژگی خوب گوجه کشاورزی یا محلی اینست که رب کپک نمی زند و لازم است بدانید تولید رب صد در صد از گوجه می باشد و نه چیز دیگری. در تولید رب از سنگ نمک استفاده می شود و درصدش نیز از استاندارد تعیین شده نباید تجاوز کند.

تولید انبوه رب گوجه صنعتی درجه یک در سراسر ایران

نحوه صادرات رب گوجه از راه زمینی

نحوه صادرات رب گوجه از راه زمینی صادرات محصولات غذایی از ایران به کشورهای همجوار در سالهای اخیر رونق زیادی پیدا کرده است. ایران به دلیل تحریم ها بیش از پیش رو به تولید داخلی آورده است و همچنین به دلیل پایین آمدن ارزش ریال ایران کشورهای همجوار همچون عراق، روسیه و افغانستان تمایل زیادی برای خرید محصولات از ایران دارند.

صادرات مواد غذایی اصول و ضوابط خاص خود را دارد. یکی از مهمترین اصول صادرات اینست که بازار داخلی را دچار شوک و تورم نکند. زمانیکه صادرات افزایش می یابد و بازار داخلی دچار تورم می شود صادرات محصولات غذایی با دستورات سازمانهای مربوطه متوقف می شود. اما در حالتی که صادرات لطمه ای به بازار داخلی و گرانی در داخل ایران نمی شود می توان محصولات غذایی همچون رب را به دیگر کشورها صادر نمود.

روسیه که یکی از بازارهای هدف تولیدکنندگان مواد غذایی است، در زمینه مواد غذایی بسیار حساس می باشد و استاندارد تولید و حمل و نقل مواد غذایی به روسیه ضوابط خاص خود را دارد. برای حمل نقل محصولات غذایی به روسیه سه شیوه زمینی، آبی یا هوایی وجود دارد که بر اساس استاندارد هر ماده غذایی یکی از این دو روش انتخاب می شود.

برای صادرات زمینی به کشورها بخصوص روسیه رب ها معمولا در قوطی های فلزی بسته بندی می شوند زیرا در حین حمل و نقل ساده تر انتقال می یابند و در برابر ضربه نیز مقاومتر هستند. یک نوع دیگر بسته بندی استاندارد برای صادر کردن زمینی به روسیه به شکل حلبی می باشد.

سپس این محصولات به گمرک انتقال می یابند تا از طریق مرزهای زمینی مجور حمل به کشور مورد نظر را بگیرند. ایران در بین کشورهای برتر صادرکننده رب گوجه فرنگی در دنیا در رده ششم قرار گرفته است. از این رو کشورهای همسایه رو به خوبی پوشش داده است. سالانه بیش از یک میلیون تن رب گوچه فرنگی و خود گوجه فرنگی به کشورهای دیگر صادر می شود.

بسته بندی رب به صورت استاندارد برای کشورهایی که نسبت به مواد غذایی حساسیت بیشتری دارند کار پیچیده تری است. به عنوان مثال برای صادرات به روسیه بسته بندی باید مطابق مورد تایید روسیه باشد. حمل رب چه به صورت قوطی فلزی، چه بشکه ای به صورت فله ای و چه روش دیگر باید از هر نظر در شرایط بهداشت کامل به روسیه ارسال شود.
عدد بریکس رب گوجه فرنگی که یکی از نشانه های کیفیت رب است و هر چه این عدد بزرگتر باشد رب غلیظ تر و با کیفیت تر است در بسته بندی بشکه ای بین 38 تا 40 است. اما در بسته بندی های شیشه ای و قوطی این عدد بین 16 تا 27 است. البته این عدد می تواند تا 29 نیز تغییر یابد.

پارامترهای تعیین قیمت رب گوجه صنعتی

در صنعت همانطور که گفته شد معمولا از گوجه های محلی رب تهیه می شود و علت این امر پایین بودن قیمت این نوع گوجه ها می باشد. اما باید توجه داشت که از گوجه های گلخانه ای که گوشتی تر هستند مقدار رب بیشتری تهیه می شود از این رو برخی از کارخانه ها از گوجه گلخانه ای که گرانتر نیز می باشد رب تهیه می کنند. بدین ترتیب یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت رب نوع گوجه مورد استفاده می باشد.

نوع بسته بندی رب گوجه فرنگی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت است. رب های کنسروی که به صورت قوطی های فلزی هستند به دلیل ماهیت بسته بندی باعث می شوند رب به مدت حتی 18 ماه نیز پیش از باز شدن و بدون نیاز به یخچال سالم باقی بماند. اکنون می دانید که دلیل ماندگاری رب در این نوع قوطی ها نوع بسته بندی است و نه مواد افزودنی به رب که موجب ماندگاری بیشتر شود.

عدد بریکس رب از مهمترین شاخصه های تعیین قیمت رب است زیرا ماهیتا در ترکیبات رب در برندهای مختلف تفاوت آنچنانی نیست به غیر از تولیداتی که اعلام می کنند محصولاتشان کاملا ارگانیک است. هر چه بریکس رب بالاتر باشد رب از کیفیت بالاتری برخوردار است و در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارد.

توضیحاتی درباره رب گوجه با کیفیت

توضیحاتی درباره رب گوجه با کیفیت برای تهیه رب از گوجه های محلی تولید کنندگان ترجیح می دهند از گوجه های با شکل هندسی بیضی و گوشتی ، همچنین به رنگ قرمز و آبدار استفاده نمایند و رنگ زردی یا سبز و رنگهای دیگر در گوجه ها نباید باشد. این نوع گوجه ها مناسب ترین گوجه ها برای تهیه رب گوجه فرنگی با کیفیت است.

میزان نمک رب گوجه فرنگی بسیار پایین است و در حدود 1 یا 2 درصد نمک به رب اصافه می شود. از این رو رب برای افرادی که فشار خون بالا دارند ضرر خاصی ندارد و افراد با فشار خون بالا می توانند از رب های گوجه فرنگی استفاده نمایند.

رب از گوجه های تازه تهیه می شود و هرگز از گوجه های له شده و کپک زده در تهیه رب استفاده نمی شود زیرا بر طعم رب اثر می گذارذ و مزه فاسدی می دهد. از این رو هرگونه طعم نامطبوع و بوی بد رب نشانه فساد رب و بی کیفیت بودن آن است.

در مارک های غیرمعتبر ممکن است علاوه بر گوجه از مواد دیگری نیز استفاده شود که این خلاف استاندارد اعلام شده از سوی سازمان استاندارد است و همچنین نمک بیش از 1 یا 2 درصد خارج از استاندارد اعلام شده است و تمام تولیدکنندگان موظف به رعایت آن هستند مگر اینکه تولید کننده ای درصدد تقلب در تولید باشد.

راهنمای خرید انواع رب گوجه

از آنجاییکه تولید رب از سوی سازمان استاندارد ویژگی های مشخصی باید داشته باشد، مهم است که رب گوجه فرنگی طبیعی با برند شناخته شده و مورد تایید خریداری نمایید. این اولین نکته در انتخاب یک گوجه فرنگی خوب است. برندهایی چون مهرام، زشک و ناز چین از جمله مارک های شناخته شده و معتبر در این زمینه می باشند.

اکنون که می دانید ترکیبات رب های مختلف با برندهای مختلف از نظر ترکیبات تفاوتی باهم ندارند این سوال مطرح می شود که علت تفاوت قیمت رب های با برندهای متفاوت در یک حجم معین و با یک نوع بسته بندی در چیست؟

در پاسخ باید گفت تفاوت رب ها در میزان غلظتشان است. هر چه رب در فراوری صنعتی به صورت غلیظ تر تهیه شده باشد قیمت آن بالاتر است. این ویژگی نیز ناشی از زمان حرارت دهی بالاتر و پخت بیشتر رب در کارخانه ها می باشد که موجب تبخیر بیشتر آب گوجه و غلیظ تر شدن آن می شود.

عدد بریکس بر روی بسته بندی رب گوجه فرنگی بسیار حاثز اهمیت است و میزان غلظت رب را نشان می دهد. هر چه رب ببشتر در فرایند تغلیظ شدن قرار گرفته باشد، عدد بریکس بالاتری دارد که حتما بر روی بسته بندی درج می شود. این به چه معناست؟ شما قطعا انتظار دارید رب گوجه را به تعداد قاشق کمتری در غذا بریزید و به رنگ و طعم دلخواه برسید. در اینجا غلظت رب این نتیجه مطلوب را به شما خواهد داد. یعنی هر چه غلظت رب بیشتر باشد زودتر به رنگ و طعم دلخواه می رسید.

در رب های قوطی بریکس استاندارد که غلظت خوبی دارد بین 27 و 29 درصد است و اگر بریکس زیر 20 درصد باشد رب رقیق می باشد و قیمت کمتری نیز خواهد داشت. اکنون می دانید چه نوع رب هایی برای انتخاب مناسب تر و باصرفه تر هستند.

فروش فوق العاده رب گوجه صنعتی به صورت عمده با نازلترین قیمت

فروش فوق العاده رب گوجه صنعتی به صورت عمده با نازلترین قیمت اگر تمایل دارید رب گوجه فرنگی ارزان تهیه نمایید به شما پیشنهاد می کنیم موارد زیر را در نظر بگیرید تا یک رب خوب ولی با قیمت کم خریداری نمایید.

ربی انتخاب نمایید که برند معتبری دارد و عدد بریکس کمتری دارد. این ویژگی از عوامل کاهش قیمت رب می باشد.

در صورتی که به صورت چند خانوار باهمدیگر مواد غذایی را تهیه می کنید و یا مصرف بالایی دارید یا فروشنده هستید رب را در کارتن و با تعداد بالا خریداری نمایید که خرید عمده به حساب بیاید. در این صورت می توانید رب را با نازلترین قیمت تهیه نمایید. یکی از عوامل کاهش قیمت و مقرون به صرفه شدن خرید با تعداد بالا است. فروشندگان نیز با خرید تعداد کارتن های بیشتر می توانند از تخفیف های ویژه خرید عمده برخوردار شوند.

کارخانه هایی که محصولات خود را به صورت مستقیم به دست فروشندگان می رسانند و واسطه ها را حذف نموده اند محصولات خود را با قیمت مناسبتر به فروشندگان می فروشند. عرضه با بازارهای بزرگ نیز یک روش توزیع محصول با قیمت مناسب می باشد. از آنجاییکه فروشگاه های زنجیره ای بزرگ کالاها را به صورت عمده خریداری می کنند، کالای مورد نظر را نیز به قیمت مناسب از تولید کننده خریداری می کنند و به طور معمول قادر به فروش با قیمت کمتر از قیمت مصرف کننده به مشتری ها می باشند.

حتما شما نیز شاهد این بوده اید که وارد یک فروشگاه تعاونی یا فروشگاه های زنجیره ای می شوید و مشاهده می کنید که کالاها قیمتی کمتر از قیمت مصرف کننده درج شده بر روی محصول دارند. علت این امر همان است که در پاراگراف پیشین شرح دادیم.

قطعا می دانید که هر محصولی که یکی از معیارهای تعیین قیمتش حجم و وزن کالا باشد، قیمت محصولات با افزایش وزن مقرون به صرفه تر می شود. به عنوان مثال اگر یک برند مشخص کالای مشخصی همچون قهوه را در بسته بندی 100 گرمی و 50 گرمی به فروش برساند قیمت بسته بندی 100 گرمی دوبرابر بسته بندی 50 گرمی نخواهد بود و همواره قیمتی کمتر از دوبرابر دارد زیرا فروش در حجم بالاتر سودآوری لازم را دارد.

از این رو هرچه وزن کالا بیشتر باشد با خرید مشتری حاشیه سود خوبی ایجاد می کند و همچنین تولید محصولات با وزن بالاتر در دستگاه های صنعتی موجود سودآوری لازم را دارد و تولیدکننده زودتر به سود بالاتر می رسد. رب گوجه فرنگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از طرفی خرید کالا با وزن بالاتر برای مشتری نیز مقرون به صرفه است البته به شرط انکه میزان مصرف نیز متناسب با حجم انتخاب شده باشد.

پیشنهاد ما اینست که اگر مصرف رب بالایی دارید از رب های کیلویی استفاده نمایید تا برای شما از نظر اقتصادی توجیه داشته باشد. درست است که شما پول بیشتری بابت وزن بالا می دهید اما از سویی دیگر کالا را با قیمت مقرون به صرفه تر از وزن های کمتر خریداری می کنید. همچنین مصرف بالای شما نیز باعث می شود رب که یک ماده غذایی است مدت زمان زیادی نگهداری نشود و فاسد نیز نشود. مقادیر اضافه را می توانید در فریزر نگهداری کنید.

بازار خرید رب گوجه صنعتی در شهرستانها

تولیدکنندگان بومی به بهترین روشها نیازهای شهرستانها را در زمینه تولید و عرضه محصولات غذایی از جمله رب گوجه فرنگی را تامین می کنند. آنها در شرایط استاندارد و بهداشتی می توانند رب های گوجه فرنگی را به بازارچه های شهرهای استان خویش یا استانهای همسایه برسانند.

شما بر روی نقشه های اینترنتی می توانید محل فروش انواع مواد غذایی و فروشگاه ها را بیابید و به آنها مراجعه کنید. معمولا عرضه کنندگان یک محصول غذایی فروشگاه خود را بر روی این نقشه ها ثبت می کنند و دسترسی به فروشگاه ها برای مشتری بسیار آسان می شود.

مراکز معتبر رب گوجه صنعتی در شهرهای ایران

مراکز معتبر رب گوجه صنعتی در شهرهای ایران روشهای مختلفی برای تهیه مواد غذایی وجود دارد. از روش خرید حضوری گرفته تا خرید اینترنتی. مواد غذایی با قیمت مناسب به طور عمده در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای به فروش می رسند. فروشگاه های بزرگ اینترنتی نیز در شهرهای مختلف یکی دیگر از روشهای عرضه به مشتریان می باشد. روشهای اینترنتی و یا از طریق اپلیکیشنهای فروش متفاوت می باشد ولی برخی از این روشها معتبرتر و شناخته شده تر می باشند.

سوپرمارکت ها نیز محلی دیگر برای عرضه رب گوجه فرنگی به عنوان یک ماده غذایی می باشند. اگر از خرید حضوری لذت می برید و به شیوه حمل و نقل و کیفیت ماده غذایی حساس می باشید، خرید از فروشگاه های بزرگ و سوپرمارکت ها بهترین روش خرید برای شماست.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما