طرز تهیه رب گوجه غلیظ مرغوب با دو دستور پخت حرفه ای

یادگیری اصولی و حرفه ای طرز تهیه رب گوجه غلیظ مرغوب با دو دستور پخت حرفه ای می تواند کار را برای علاقه مندان راحت تر نماید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه رب گوجه غلیظ مرغوب با دو دستور پخت حرفه ای

رب گوجه غلیظ

رب گوجه غلیظ از گوجه فرنگی رسیده قرمز با افزودن نمک و گاهی شکر، رب گوجه غلیظ تهیه می شود، رب گوجه فرنگی در هسته خود یک محصول نیمه تمام است که از آن سسهای مختلف تهیه می شود، رب گوجه فرنگی به انواع خورش و سوپ اضافه می شود، همچنین از رب گوجه فرنگی در تهیه پیتزا، ساندویچ داغ و سایر خوراکیها استفاده می شود، رب گوجه فرنگی کلاسیک طعم گوجه فرنگی مشخصی دارد، عطر لطیفی از گوجه فرنگی.

بدون گوجه فرنگی و محصولات تهیه شده با استفاده از آنها، تصور رژیم غذایی معمول دشوار است، در تابستان، سالاد سبزیجات از گوجه فرنگی و خیار به محبوب ترین مهمان روی میز تبدیل می شود و در زمستان از مواد غذایی استفاده می شود: کنسرو گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی و البته رب گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی زنان خانه دار را وقتی که گوجه فرنگی تازه در دسترس نباشد نجات می دهد و دستور پخت و پز حضور آنها را نشان می دهد، بیایید سعی کنیم بفهمیم رب گوجه فرنگی چیست، فواید یا مضرات سلامتی در این محصول نهفته است.

رب گوجه فرنگی از فرآوری حرارتی گوجه فرنگی به دست می آید، از گوجه فرنگی رسیده قرمز به عنوان مواد اولیه استفاده می شود که پوست آن را از دانه ها و پوست جدا می کنند، آسیاب می کنند و با هدف رسیدن به قوام خاصی می پزند، جوشاندن به شما امکان می دهد درصد مواد جامد را افزایش دهید و میزان رطوبت را کاهش می دهد، یعنی رب گوجه فرنگی به دست می آید.

هرچه رب غلیظ تر باشد، کیفیت محصول بالاتر است، این محصول فقط حاوی دو ماده است: گوجه فرنگی و نمک؛ سرکه، ادویه جات ترشی جات، شکر و سایر طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده در رب گوجه فرنگی کلاسیک مجاز نیستند، وقتی محصولی حاوی مواد دیگری غیر از گوجه فرنگی و نمک باشد، سس گوجه فرنگی غلیظ شده است.

برای اکثر ما، عبارت «ساخت رب گوجه فرنگی» با تولید صنعتی مرتبط است، کسانی که فکر می کنند ماکارونی محصول مدرنیته است اشتباه می کنند، ایتالیاییها اولین کسانی بودند که گوجه‌ فرنگی را در قرن گذشته می‌ جوشانند، این ماده به عنوان یک سس برای پاستا و پیتزا با افزودن ادویه جات و روغن زیتون استفاده می شد.

حالا تمام جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید، کنسانتره گوجه فرنگی تقریباً فاقد چربی و مقدار کمی پروتئین (تا 5 درصد) است، کربوهیدرات در 100 گرم حاوی 25 درصد است، فواید رب گوجه فرنگی در محتوای مواد معدنی و ویتامینهای مفید نهفته است: اسید اسکوربیک، ویتامینهای B، توکوفرول (E) و بتاکاروتن (A).

علاوه بر این، رب گوجه فرنگی تمام ویتامینها و مواد معدنی موجود در گوجه فرنگی تازه را حفظ می کند: پتاسیم، فسفر، آهن، سدیم، منیزیم، روی، ید، پاستا رنگ و طعم اشتها آوری به غذاها می دهد، این به تولید فعال اسید معده و در نتیجه به هضم طبیعی کمک می کند و غذا به خوبی جذب می شود، ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که تأثیر مفیدی بر کل بدن از جمله سیستم ایمنی دارد، این بر مبارزه مؤثر با ویروسها و باکتریها تأثیر می گذارد، بتاکاروتن بهترین کمک کننده در مبارزه با استرس است.

رب گوجه طبیعی

رب گوجه طبیعی مهم ترین خاصیت و مزیت رب گوجه طبیعی، میزان بالای لیکوپن (تا 1600 گرم در کیلوگرم) است، برای مقایسه، در گوجه فرنگی تازه، این جزء در مقادیر کمی وجود دارد، لیکوپن که به گوجه فرنگی رنگ مشخص می دهد، یک عامل شفابخش طبیعی است، بر توقف رشد تومورهای بدخیم تأثیر می گذارد و پزشکی مدرن اهمیت آن را در پیشگیری از سرطان ضروری می داند، علاوه بر این، لیکوپن کار عضله قلب را تحریک می کند، بنابراین ایتالیاییها بسیار کمتر از ساکنان سایر کشورها از بیماریهای قلبی عروقی رنج می برند.

متخصصان زیبایی توصیه می کنند که رب گوجه فرنگی را در رژیم غذایی قرار دهید، زیرا لیکوپن تأثیر مثبتی بر وضعیت پوست دارد، مانند هر محصول دیگری، رب گوجه فرنگی نیز ویژگیهای خاص خود را دارد که تأثیر منفی بر بدن دارد، دارای محتوای بالایی از اسیدهای آلی است: مالیک و سیتریک، بنابراین با افزایش اسیدیته معده، می تواند باعث سوزش سر دل شود که با تحریک غشاهای مخاطی معده و روده ایجاد می شود.

رب گوجه فرنگی به خودی خود نمی تواند به سلامتی آسیب برساند، مشکلات زمانی ایجاد می شود که تولید کنندگان سعی می کنند هزینه تولید را کاهش دهند، از مفیدترین مواد استفاده نمی شود: تثبیت کننده ها، مواد نگهدارنده، کاراژینال، نشاسته، طعم دهنده ها و تقویت کننده های طعم، چنین محصولی هزینه کمتری دارد، اما از نظر ظاهری عملاً با خمیر با کیفیت بالا تفاوتی ندارد، اگر ماندگاری طولانی روی شیشه مشخص شده است و لیست مواد تشکیل دهنده بیش از دو جزء است، بهتر است از خرید چنین محصولی خودداری کنید زیرا بیشتر ضرر خواهد کرد تا فایده.

دو نوع رب گوجه فرنگی وجود دارد: شور و بدون نمک؛ بدون نمک معمولاً در قوطیهای شیشه ‌ای و حلبی بسته‌ بندی می‌ شود، یک محصول با کیفیت را می توان با رنگ آن تشخیص داد: نارنجی- قرمز یک محصول درجه یک است، قهوه ای یک محصول درجه یک است، به طور کلی، هر چه رنگ محصول تیره تر باشد، عیار کمتری دارد.

دانشمندان بارها و بارها خواص آنتی اکسیدانی قوی و همچنین توانایی محصول را برای جلوگیری از ظهور سرطان پروستات در مردان و در زنان – سرطان دهانه رحم ثابت کرده اند، گوجه فرنگی به دلیل رنگدانه لیکوپن دارای چنین خاصیت درمانی است، تقسیم سلولهای تومور را متوقف می کند، از جهش DNA جلوگیری می کند، توده پخته شده گوجه فرنگی دارای غلظت بالایی از لیکوپن است، بنابراین مفیدتر است.

به نوبه خود، آنتی اکسیدانها با رادیکالهای آزاد که در طول پردازش اکسیژن توسط سلولها ظاهر می شوند، مبارزه می کنند، آنتی اکسیدانها نیز تاثیر مثبتی بر عملکرد قلب دارند و تا 50 درصد از حمله قلبی جلوگیری می کنند، خاصیت رژیمی رب گوجه فرنگی خوردن آن را برای افراد دارای اضافه وزن ممکن می سازد، اما در انتخاب محصول باید دقت کرد و به ترکیب رب نگاه کرد، نباید حاوی نشاسته باشد که سازنده دوست دارد برای کاهش زمان جوش اضافه کند، نشاسته ارزش غذایی محصول را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

رب گوجه فرنگی را می توان به صورت عمده از طریق مرکزی معتبر تهیه نمود، چنین محلی به رضایت مشتری اهمیت بسیاری خواهد داد از این رو ضمانت بالاترین کیفیت و بهترین قیمت را ارائه می نماید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما