رب گوجه قرمز با مواد اولیه ممتاز و تازه برای خوشمزه کردن طعم غذا

در این مقاله راجع به رب گوجه قرمز با مواد اولیه ممتاز و تازه برای خوشمزه کردن طعم غذا توضیح می دهیم؛ رب گوجه قرمز از بهترین و مهمترین چاشنیها در صنایع غذایی است که برای طعم و رنگ دهی به غذا مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت صنعتی و سنتی تهیه می شود و خواص فراوانی برای بدن دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

رب گوجه قرمز با مواد اولیه ممتاز و تازه برای خوشمزه کردن طعم غذا

رب گوجه قرمز

رب گوجه قرمز رب گوجه قرمز همانطور که در توضیحات قبلی به آن اشاره شد جزو چاشنیهای پرطرفدار در صنعت آشپزی است که از گوجه فرنگی تهیه می شود و در برند های مختلفی وارد بازار می شود و به دو صورت سنتی و صنعتی تهیه می شود که در ادامه به توضیحات بیشتر درباره طرز تهیه آن می پردازیم:

طرز تهیه رب گوجه قرمز به روش سنتی: در روش سنتی گوجه ها را پس از شست و شو پوست آنها را می گیرند یا با همان پوست خرد می کنند و داخل قابلمه روی حرارت می گذارند تا در اثر حرارت رطوبت آن گرفته شود و به صورت غلیظ در آید و حالت خمیری پیدا کند و در مرحله بعد پس از سرد شدن آنها را در ظروف شیشه ای بسته بندی می کنند و روی آن را با کمی روغن می پوشانند تا از کپک زدگی آن جلوگیری شود و داخل یخچال قرار می دهند.

طرز تهیه رب گوجه قرمز به روش صنعتی: در این روش بعد از چیدن گوجه آنها را به کارخانه می برند و بعد از شستن آنها با دستگاه گوجه ها را در مرحله پخت قرار می دهند تا پوست آنها گرفته شود و مخلوط غلیظی به دست آید، در مرحله بعد مخلوط به دست آمده را میکروب زدایی کرده و روی آن عمل پاستوریزاسیون انجام می دهند و پس از این مرحله آنها را بسته بندی کرده و روانه بازار می کنند.

برای استفاده از رب گوجه فرنگی باید به نکات زیادی توجه داشت؛ اول آنکه قبل از خرید آنها باید به برند آن توجه کرد که از برند معروف باشد و کیفیت آن بالا باشد، به غیر از گوجه فرنگی از مواد افزودنی دیگر در آن استفاده نشده باشد و دارای نشان سیب سلامت باشد. رب گوجه فرنگی با کیفیت ربی است که هنگام استفاده برای غذا رنگ آن تغییر نکند، مزه و طعم آن مانند همان گوجه فرنگی باشد و رنگ خوب و قرمزی به غذا بدهد و رنگ آن را تیره نکند و از مصرف رب گوجه هایی که کپک زده اند باید پرهیز کرد و اگر مصرف شوند در طولانی مدت باعث ایجاد سرطان کبد می شوند.

رب گوجه فرنگی از گوجه تهیه می شود که از خانواده سبزیجات است و ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از تمام ویتامینها و مواد معدنی موجود برای بدن است؛ پس ربی هم که از گوجه تهیه می شود ارزش غذایی زیادی دارد و سرشار از خواص فراوان است که در ادامه به معرفی برخی از خواص رب گوجه فرنگی می پردازیم:

  • ضد آفتاب سوختگی: مصرف رب گوجه فرنگی قرمز اگر کیفیت مطلوبی داشته باشد باعث جلوگیری از آفتاب سوختگی می شود و پوست را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.
  • ضد سرطان: رب گوجه فرنگی منبع غنی آنتی اکسیدان است که این ماده تاثیر زیادی در کاهش سرطان به خصوص سرطان پروستات دارد.
  • سلامت و زیبایی پوست: رب گوجه فرنگی ویتامین c زیادی دارد و وجود این ویتامین در بدن باعث افزایش کلاژن سازی پوست می شود، پوست را شاداب و جوان می کند، پیری پوست را کاهش می دهد و منافذ باز آن را می بندد.
  • سلامت روده: رب گوجه به دلیل آنتی اکسیدان بالایی که دارد مصرف آن باعث افزایش باکتری روده می شود و این امر به سلامت روده ها کمک زیادی می کند و باعث جلوگیری از خشکی آنها می شود.
  • جلوگیری از لخته شدن خون: گوجه فرنگی سرشار از ماده ای بنام لیکوپن و یک ماده مخاطی است و این دو ماده در رب گوجه هم وجود دارند که مصرف آنها از لخته شدن خون جلوگیری می کند و باعث جلوگیری از سکته قلبی و مغزی می شود.
  • جلوگیری از ریزش مو: با رب گوجه فرنگی علاوه بر مصرف خوراکی می توان برای پوست و مو هم ماسک تهیه کرد که ماسک آن برای مو خواص زیادی دارد و باعث جلوگیری از ریزش آن می شود، خشکی مو را برطرف می کند و باعث تقویت فولیکولهای مو می شود.
  • جلوگیری از سرطان ریه: در رب گوجه و گوجه فرنگی دو ماده بنام کورماریک اسید و کروژینک وجود دارد که وجود این دو ماده در بدن نقش موثری در جلوگیری از سرطان ریه دارند و به همین جهت مصرف گوجه یا رب آن برای افراد سیگاری که در معرض ابتلا به این سرطان هستند مفید است.
  • جلوگیری از عفونت ادراری: مصرف رب گوجه فرنگی یا خود گوجه خاصیت ادرار آوری دارد که این امر کمک زیادی به دفع سموم از بدن می کند و باعث جلوگیری از عفونت ادراری و مثانه می شود.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: همانطور که در قسمتهای قبل توضیح داده شد گوجه سرشار از ویتامین c است و رب آن هم این ویتامین را به مقدار زیاد دارد که مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در برابر بیماریها مقاوم می سازد.

رب گوجه فرنگی همانطور که در بالا اشاره شد خواص زیادی دارد ولی در کنار این خواص، مضراتی را هم به همراه دارد که مصرف بی رویه آن موجب اسهال، حساسیتهای پوستی و تنگی نفس می شود و همیشه باید آن را در حد اعتدال و نیاز مصرف کرد.

رب گوجه فرنگی از نظر طب سنتی طبع سردی دارد و مصرف آن برای افرادی که مزاج گرم دارند بسیار مفید است و خواص فراوانی دارد که مصرف آن باعث کاهش التهاب می شود، چون ویتامین آ دارد باعث بهبود بینایی می شود و از سنگ مثانه جلوگیری می کند، در کاهش فشار خون هم نقش موثری دارد و باعث سلامت و بهبود عملکرد قلب می شود و کاهش وزن را به همراه دارد.

با توجه به توضیحاتی که درباره رب گوجه فرنگی قرمز و خواص بی نظیر آن ارائه شد اکنون می توانید آن را از تمام فروشگاههای مواد غذایی سراسر کشور در برند های مختلف با رده بندی قیمت و بهترین کیفیت به صورت حضوری و اینترنتی خرید کرده و درب منزل تحویل بگیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما