خرید رب گوجه قرمز تازه با بالاترین تاریخ انقضا

یکی از مواد غذایی مورد نیاز ما خانواده های ایرانی رب گوجه فرنگی خوش رنگ و قرمز و البته تازه است خانم خانه همیشه سعی می کند بهترین رب با کیفیت بالا را تهیه کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خرید رب گوجه قرمز تازه با بالاترین تاریخ انقضا

رب گوجه قرمز

رب گوجه قرمز

تمام مواد غذایی که ما ایرانیان برای خانه و مصرف روزانه خود تهیه می کنیم باید از کیفیت و سلامت بالایی برخوردار باشد، طوری که نگرانی در مصرف نداشته باشیم.

از جمله مواد خوراکی که وظیفه چاشنی غذا را عهده دار است رب سالم خوشمزه و قرمز است در کشور ما برندهای مختلفی در تولید رب فعالیت می کنند.

معمولا تولید کننده های صنایع غذایی و از جمله کارخانه های تولید کننده رب گوجه سعی می کنند برای حفظ اعتبار برند خود از مواد افزودنی استفاده نکنند و یا اگر هم استفاده می کنند هم کم باشد و هم از غلظت و رنگ قرمز زیبایی برخوردار باشد.

غلظت رب گوجه فرنگی باید به گونه ای باشد که عدد بریکس که همان غلظت رب است باید بین ۲۶تا۳۰ باشد حال اینکه بعضی کارخانه ها این عدد به ۲۰هم نمی رسد.

این یعنی استفاده کردن زیاد از رنگ مصنوعی و مواد نگهدارنده نه تنها برند خود را زیر سوال می برند بلکه اعتماد مصرف کننده و خرید دوباره محصول توسط مشتری کم می شود.

هر چند رنگ رب برای مشتری و مصرف کننده بسیار مهم است ولی باید به این نکته توجه کرد که چگونه رنگ مصنوعی را تشخیص بدهیم.

یکی از راهها به این صورت است که بعد مصرف یک قاشق رب اگر هیچ ردی روی زبان نماند یعنی رب رنگ طبیعی خود را دارد در غیر اینصورت در تولید رب از رنگهای غیر مجاز یا رنگهای خوراکی استفاده شده است.

سالهاست که در کشور ما با شروع تابستان و فصل رسیدن گوجه فرنگی خانمهای کدبانو شروع به پخت رب می کنند و یا به قول خودشان رب خانگی می پزند و در طول سال استفاده می کنند.

برای تهیه یک رب خانگی با کیفیت و مطلوب باید نکاتی رعایت شود تا نه تنها رب خوشمزه و خوش رنگ بلکه با ماندگاری بالا بدست بیاید .

این کار با زحمات زیادی همراه است از جمله خرید گوجه خوب، خوشرنگ، آبدار تازه، و صد البته سالم استفاده می شود.

تابستان که می شود بوی خوش پخت رب تو کوچه ها می پیچد خانم خانه با زحمت و تلاش سعی می کند رب مورد نیاز خانواده را به خوبی تهیه و در خانه نگهداری کند و موقع نیاز از آن استفاده کند.

در تهیه یک رب خانگی خوب غیر از در نظر گرفتن سلامت گوجه ها باید در نحوه شستشو و پخت رب نیز مهارت داشت طوری که وقتی گوجه ای خریداری می شود ابتدا گوجه های خراب و یا پلاسیده و کپک زده را جدا کرده سپس شستشو دهند.

در تهیه رب خانگی به این نکته باید توجه داشت که بعد از تهیه رب بی عیب و نقص نوبت به شرایط نگهداری ظرف و مکان آن می رسد هرگز از ظروف پلاستیکی یا فلزی برای نگهداری رب به مدت طولانی نباید استفاده شود.

زیرا به خاطر اسیدی بودن رب با گذشت مدتی مواد اسیدی خطرناکی وارد رب شده که برای سلامتی بسیار خطرناک است.

پس بهترین ظرف، ظروف شیشه ای و ترجیحا با دهانه تنگ و سر فلزی می باشد تا بعد از ریختن رب آماده درون شیشه سر فلزی را محکم ببندیم و به مدت ۲۰دقیقه درون قابلمه گذاشته تا به اصطلاح کنسرو شود و نگهداری رب به مدت طولانی برای خانواده میسر شود.

بعد از تهیه رب باید در محیط خشک و خنک نگهداری شود زیرا گرما و رطوبت مناسب نگهداری نمی باشد.

همچنین اگر خواسته باشیم رب را برای مدت زمان زیادی انبار کنیم به دور از نور خورشید باشد زیرا نور آفتاب سبب خراب شدن رب و همچنین ماندگاری آن را کم خواهد کرد.

ولی رب کارخانه ای به علت بسته بندیهای خاص و غیر قابل نفوذ از ماندگاری بالایی برخوردار است و همچنین از ورود هوا و رطوبت به داخل بسته بندی محافظت می شود.

کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی سعی می کنند تمام نیازهای مشتریان خود را برآورده کنند و محصولی به بازار عرضه کنند که با کیفیت باشد به همین خاطر این تولید کننده ها اقدام به تولید رب به صورت رب حلبی کرده اند.

درباره نگهداری رب به مدت طولانی باید بگویم که هر چقدر شرایط نگهداری رب مناسب تر باشد دیرتر خراب می شود پس یادمان باشد اگر می خواهیم ربی سالم و بدون خرابی داشته باشیم باید به زمان بسته بندی و نحوه کنسرو شدن آن دقت داشته باشیم.

در مورد ماندگاری رب خانگی و صنعتی این نکته اهمیت دارد که رب تهیه شده کنسرو شده باشد یا به اصطلاح عامیانه پلمپ باشد.

اگر رب خانگی کمتر جوشیده باشد و آب درون آن هنوز خوب تبخیر نشده بیشتر از ۸ تا۱۰روز نمی توان آن را نگه داشت زیرا رطوبت داخل رب موجب فاسد شدن رب می شود.

در نتیجه برای نگهداری ربهای کم جوشیده شده باید از روشهایی مانند فریز کردن گوجه استفاده کرد.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که زمان مصرف رب در یخچال هم بین ۳ تا ۶ ماه می باشد پس نتیجه می گیریم هر قدر رب کمتر در معرض هوا و به خصوص رطوبت قرار بگیرد دیرتر اکسیده و خراب می شود.

بعضی خانمها با ریختن روغن روی رب از خراب شدن آن جلوگیری می کنند با این صورت که روغن جامد را ذوب کرده و روی رب ریخته بعد بسته بندی می کنند از روغن زیتون هم می شود استفاده کرد.

رب گوجه کوچک مسافرتی

رب گوجه کوچک مسافرتی

از دیرباز مردم که مسافرت را در برنامه تابستان خود قرار می دهند به این نکته توجه دارند وسایل و موادی را همراه خود به سفر ببرند که هم مفید و واجب باشد و هم این که جای کمتری را اشغال کند.

کارخانه های محصولات غذایی به خصوص تولید رب با اهتمام به موضوع سعی کرده اند که بسته بندیهای خود را بنا به خواست و سلیقه مشتریان به صورت کوچک و مسافرتی عرضه کنند که با استقبال خوبی همراه شده است.

خط تولید و بسته بندی رب بنا به نیاز مشتری طراحی و تولید شده در این بخش از قوطیهای نیم کیلویی، یک و نیم کیلویی،۷۰و۸۰ گرمی که بصورت ساشه و یا شیشه های۸۰۰ گرمی می باشد.

به همین خاطر مسافرت بدون رب یعنی بدون چاشنی زندگی پس خانواده ها سعی می کنند حداقل یک قوطی رب با خود به مسافرت ببرند و لحظات شاد خود را با آرامش و با اطمینان از رب سالمی که با خود برده اند سپری کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما